ثبت شرکت چیست و چگونه باید شرکت خود را ثبت کنیم؟

این شرکت ها در حقیقت هدف جلوگیری از در دست داشتن اموال توسط افرادی خاص، جلوگیری ازگرانی یا جمع آوری اموال و هم چنین شکل دهی همکاری و کمک به مردم و فراهم کردن امکانات و شرایط برای ایجاد اشتغال می باشد. (براساس ماده ی ۱۱۹ لایحه ی اصلاحی قانون تجارت) هیئت مدیر شرکت سهامی عام باید ابتدای کار از بین اعضای هیئت مدیره وشرکای شرکت یک شخص را بعنوان رئیس و یک شخص دیگر را نیز بعنوان نائب رئیس انتخاب کند(این اشخاص انتخابی باید حتما حقیقی باشند). جهت بررسی و انجام امور و فعالیت های حقوقی شرکتتان نیازمند یک مشاور ثبتی و حقوقی خواهید بود که در این مسیر همراهتان باشد. ثبت شرکت به کار شما چارچوب بخشیده و کلیه فعالیت های شرکت را قانونی می سازد. در این مقاله قصد داریم در مورد تشکیل جلسات هیات مدیره ، وظایف رئیس هیئت مدیره ، تشکیل صورتجلسات و موارد مربوط به آن بپردازیم ، چنانچه جهت ثبت تغییرات شرکت این مقاله را مطالعه کنید . شرکت تعاونی بر خلاف شرکت های دیگر که به قصد کسب سود و انجام فعالیت تجاری ایجاد می شوند ، به جهت بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی اعضاء تشکیل می گردد .

در مرحله بعد برای شرکت خود باید نامی را انتخاب کنید که مناسب شرکت و فعالیت هایش باشد. مدارک مربوط به اساسنامه، شرکت‌نامه و برخی مدارک مربوط به اعضای هیئت مدیره است. چنانچه شرکت شما دارای شعبه خاصی باشد باید در این بخش اطلاعات مربوط به آن را وارد کنید. با این حال در سامانه ثبت شرکت‌ها، برای هر نوع از شرکت حداقل میزان سرمایه مشخص شده است. باید از قبل با شرکا خود در خصوص میزان سرمایه اولیه شرکت و همچنین میزان آورده هر فرد به توافق برسید.

از جمله اینکه شرکت های دارای بنیان علمی و تکنولوژی خاص مستلزم پرداخت مالیات نیستند. تاسیس شرکت جدید برای هر تاجر به این معنی است که باید اسمی انتخاب کند که بتواند علاوه بر به بار کشیدن مفهوم و هدف شرکت، خاص و ممتاز باشد به نحوی که مردم مصرف کننده بتوانند به سادگی آن را بخوانند و متوجه شوند و همینطور نام این شرکت را با شرکت های دیگر اشتباه نگیرند. احتمالا تا الان با چند دفتر و موسسه ثبتی تماس گرفته اید و با قیمت های مختلف برای ثبت شرکت خود مواجه شده اید . معمولا هر کدام از این دفاتر ثبتی هم دلایلی برای قیمت بالا و یا قیمت پایین خود دارند. ثبت فرهنگ برای رفع این مشکل تصمیم به شفاف سازی قیمت های خدمات و هزینه ثبت شرکت نموده است. ما علاوه بر رعایت انصاف در قیمت گذاری خدمات خود، تلاش بر شفارف سازی تعرفه های ارائه شده به مشتریان خود کرده ایم.

  • این حقوق شامل موارد استفاده از نام تجاری است که به نام تجاری ثبت شده، شباهت داشته باشد و استفاده از آن برای کالا یا خدمات مشابه، موجب گمراهی مصرف کننده شود.
  • اعتبار هیات مدیره شرکت سهامی خاص ۲ سال خورشیدی و بازرسین ۱ سال مالیاتی می باشد و پس از انقضاء باید تمدید و یا تعویض شوند (یعنی در کل حداقل three عضو و ۲ بازرس برای ثبت شرکت سهامی خاص نیاز می باشد).
  • بنابراین، به مشاغل کمک کرده تا در بازار و تجارت کشور پیشرفت نموده و به اهداف خود دست پیدا کنند.
  • با این تفاوت که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، مدارک افتتاح حساب نباید به اداره ثبت شرکت ها ارسال شوند.

زیرا با انتخاب موضوع فعالیت، شما باید به دنبال این باشید که فعالیتتان نیازمند به اخذ مجوز است یا خیر؟ که در صورت نیاز به مجوز باید از مرجع صلاحیت دار مجوز مربوطه را دریافت کنید در غیر اینصورت درخواست شما رد خواهد شد. در شرکت تعاونی باید سهام شرکت بین اعضای تعاونی تقسیم شود.شرکت تضامنی۱- معمولا شرکت های تضامنی طرفدار زیادی ندارند و از لحاظ تعداد بسیار کمتر از انواع دیگر شرکت ها می باشند. علت تقاضای کم برای شرکت های تضامنی وجود موارد محدود در موضوعاتی می باشد که می توان با آن شرکت تضامنی تاسیس کرد. ۲- برای راه اندازی بازرگانی می توانید هم به صورت سهامی هم به صورت مسئولیت محدود انجام دهید. همانطور که در پاراگراف قبل توضیح دادیم تاسیس شرکت بازرگانی با استفاده از این دو نوع شرکت طبق همون قوانین می باشد. اما حتما باید به این نکته توجه کنید که هر نوع شرکتی برای شما ممکن است مناسب نباشد.

مراحل سایت اداره ثبت شرکت ها گام دوم

ما تلاش می کنیم منافع شما را در اولویت قرار دهیم و مطمئنیم که منافع ما تنها زمانی تامین خواهد شد، که منافع شما حفظ شده باشد. ۵) گواهی پرداخت حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس در آنجا افتتاح‌ شده است. در این سامانه با وارد نمودن حداقل یکی از اطلاعات خواسته شده مانند نامشرکت/ شمارهثبتشرکت/ شناسه ملیشرکتمی توان اطلاعاتشرکترا جستجو کرد.

برخی از کارهای ثبت شرکت ویونا که از گذشته تا کنون اقدام به ثبت نموده ارایه گردیده. میزان سرمایه شخصیت حقوقی در زمان تاسیس حداقل سرمایه یکصد هزار تومان می باشد. سپس اوراق قانونی را تنظیم و برای اداره ثبت شرکتها ارسال کنید و در پایان منتظر جواب کارشناس باشید.

شرکت نسبی:

براساس تأیید یا رد کمیته تشخیص صلاحیت و رتبه بندی و همچنین امتیازات تعیین شده، برای شرکت های مختلف، مراحل رتبه بندی اجرایی می شود. در شرکت مختلط غیر سهامی ، سهم شریک با مسئولیت محدود به قطعات سهام تقسیم نمی گردد و آزادانه قابل معامله نمی باشد. عبارت «شرکت سهامی عام» می بایست پیش از اسم شرکت یا پس از آن، بدون فاصله با نام شرکت در تمامی اوراق و اطلاعیه‌ ها و آگهی‌های شرکت به طور واضح و مشخص قید گردد.

هلدینگ بین المللی ملاصدرا با تجربیات فراوان در زمینه امور ثبتی و حقوقی، خدمات مختلفی را در بخش های داخلی و بین المللی به مشتریان خود ارائه داده و توانسته با گسترش سیستم سرویس دهی خود، در جذب مشتری بیشتر موفقیت آمیز عمل کند. از جمله خدمات هلدینگ ملاصدرا می توان به سامانه ثبت شرکت، برند، اختراع، طرح صنعتی، ثبت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، طراحی سایت و اپلیکیشن، رتبه بندی شرکت، اخذ کارت بازرگانی، دریافت کد اقتصادی و مجوز صادرات و واردات در داخل و یا خارج از ایران اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. دیگر برای ثبت شرکت مثل گذشته از رفت و آمد های اداری خسته کننده خبری نیست، تمامی فرآیند ثبت شرکت در تهران ثبت بصورت الکترونیکی انجام می گیرید یعنی کافیست از مدارک خود عکس بگیرید و از طریق سامانه ما ارسال نمایید. بسته به نوع شرکت ، تعهدات موسسین در قبال شرکت و مدعیان بیرونی همچون طلبکاران و بانک ها میتواند فقط تا میزان سرمایه آورده ایشان برای ثبت شرکت باشد و لا غیر و اموال شخصی موسسین در این مواقع ( باز هم بسته به نوع شرکت) ربطی به طلبکاران نداشته و قابل مصادره و … از سوی هیچ کس نیست. به شما اطمینان میدهم که با خواندن این مقاله میتوانید کاملا به این حوزه مسلط شده و به درستی در مورد انواع ثبت شرکت و هزینه و مدت زمان آن و هر آنچه که نیاز دارید مطلع و تصمیم گیری نمایید.

شما عزیزان بعد از مطالعه این مقاله در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام در خصوص ثبت شرکت در کشور سوئیس می‌توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه بین المللی ثبتا تماس حاصل فرمایید تا مشاورین ما در این خصوص شما را راهنمایی کنند. سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور موضوع مهمی است که باید به صورت حرفه‌ای و در یک مسیر درست صورت بگیرد تا توجیه اقتصادی دقیقی فراهم شود. در شرکت مسئولیت محدود یک نفر مدیر عامل و یک نفر دیگر یا شریک و یا عضو هیئت مدیره می باشد و بر خلاف شرکت های سهامی در شرکت مسئولیت محدود ، سرمایه شرکت به سهم الشرکه تبدیل می شود و نیازی به واریزی سرمایه اولیه نمی باشد . در حدود اختیارات ، شرکت با مسئولیت محدود بار حقوقی کمتری نسبت به شرکت سهامی خاص دارد .

misc