راهنمای انتخاب نام مناسب برای برند – مجله ی بازاریابی نوین

نحوه ثبت برند در ترکیه چگونه است و برای شما چه مزایایی خواهد داشت؟ در ادامه ، ضمن پرداختن به مدارک مورد نیاز برای ثبت برند، به اقدامات لازم برای ثبت می پردازیم. همین حالا قلم و کاغذ را آماده کنید و هرآنچه در مورد برندتان میدانید روی کاغذ بنویسد. بنابراین به خاطر داشته باشید که اگر می­خواهید برای نامگذاری برندتان از یک یا چند صفت استفاده کنید، باید حتما حداقل یک کلمه خاص همراه آن­ها باشد . حق انحصاری استفاده از علامت تجاری برای مدت ۱۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت علامت تجاری به وجود می آید که این مدت برای دفعه های متعدد قابل تمدید است. تبصره ۲- در صورت انتقال جزیی کالاها و خدمات موضوع علامت، مدت اعتبار بخش منتقل شده نمیتواند بیشتر از مدت اعتبار باقی مانده علامت ثبت شده در گواهینامه ثبت آن باشد. رسمیت یافتن یک برند موجب میشود که به هیچ وجه یک شخص یا شرکت نمیتواند از نام منتخب شما در حوزه کاری تان استفاده کند و این نام منحصرا به شما تعلق خواهد داشت. مشخصات اشخاص ذینفع و متصدیان امور روشن و واضح باشد که ثبت آن. هر چه بیشتر و مستمر امور ثبت شرکت از همین رو بیشتر صرافیها و تجارتهایی از.

مدارک ثبت برند

در صورتیکه فعالیت شما در غالب شرکت می باشد باید ابتدا شرکت را ثبت و پروانه بهره برداری را از اداره ثبت شرکت ها دریافت نمایید. در ایجاد نام و نشان تجاری باید از استراتژیهای راهبردی استفاده نمود، یکی از مهم ترین این استراتژی ها، ثبت برند است. لذا لازم است با اشراف کامل نسبت به بعد حقوقی انجام تغییرات از شرایز و روال حقوقی آن آگاه باشید و سپس اقدام به انجام تغییرات نمایید. انجام تغییرات در زمینه ثبت برند در تبریز بعد از ثبت برند طبق قوانین ثبت علائم تجاری امکان پذیر است. بلکه به خاطر تداعیات برند است که در اثر تجربه خویش در ذهنشان ایجاد شده است. در لغت نامه بازاریابی بیان شده که نام تجاری عبارت است از نامی منحصر به فرد برای یک محصول همراه با شخصیت و هویتی که توسط تولید کننده به محصول داده می شود. اگر فرد بخواهد اعتراض به ثبت اختراعات نماید باید کلیه اسناد و مدارک خود را به درخواست خود ضمیمه کند، در صورت درخواست قاضی ارشد پس از تحقیق و در صورت نیاز، تمدید حداکثر تا شش ماه به وی می دهد. چنانچه علامت بررسی علائم تجاری به طور جزئی و یا کامل رد شود متقاضی می تواند ظرف مدت دو ماه تقاضای تجدید نظر نماید تا تقاضا مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

مراحل ثبت برند

در این صورت اداره مالکیت صنعتی رونوشت اعتراض نامه را برای شخص متقاضی می فرستد و به او مهلت می دهد تا از خود دفاع کند. از دیگر شرایط ثبت برند در ترکیه می توان به ثبت برند از طریق موسسه ثبت اختراع ترکیه اشاره نمود که در این روش نیاز به ثبت برند مورد نظر در ایران نیست و متقاضی از ابتدا در همان کشور ترکیه اقدام به ثبت برند می نماید. از دلایلی که باعث شده کشور ترکیه از پیشرفت اقتصادی خوبی برخوردار شود می توان به این موضوع اشاره کرد که این کشور سه بازار بزرگ جهانی آسیا، اروپا و خاورمیانه را به یکدیگر متصل کرده است و راه اتصال مطمئن و خوبی برای بازرگانان و تجار بین المللی و شرکت های بزرگ دنیا است. ۱۰ و در صورتی که علامت تجاری سه بعدی باشد باید از شش جهت متفاوت تهیه گردد . تا در زمینه ثبت علامت تجاری در تبریز با شرایط راحی متفاوت شما بزرگواران را یاری دهند. علاوه بر هزینه های واریزی برای ثبت برند، برای به ثبت رسیدن نیاز است تا علامت تجاری را در دو آگهی روزنامه رسمی کشور منتشر کنید که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه های متفاوتی خواهد داشت که معمولاَ هزینه ی هر روزنامه ی رسمی بالای صد هزار تومان میباشد. Data has been created by GSA Content Generator Demoversion!

ثبت علامت تجاری

دعاوی علامت تجاری یکی از تخصصی ترین دعاوی قابل طرح در محاکم می باشد چرا که در کتب دانشگاهی هیچگونه آموزشی در این خصوص صورت نمی پذیرد و در حرفه وکالت نیز به جهت خاص بودن این حوزه و رایج نبودن پرونده های این حوزه همکاران وکیل تمایلی به فعالیت در این حوزه از خود نشان نمی دهند. به عنوان موردی که در این باره نمی توان آن را نادیده گرفت گفته می شود که برند ثبت شده قابلیت نقل و انتقال دارد. ثبت نام تجاری یعنی برند برای مواردی که مسئولیت های عظیمی را ایجاد می کنند واجب است و بدون داشتن برند اجازه تجارت قانونی این نوع کالاها را پیدا نمی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر شما میتوانید به مقاله مرتبط دلایل ثبت برند مراجعه کنید. همانطور که می دانید کشور ترکیه دارای مرز مشترک با ایران است و دارای فرهنگ و آداب و رسوم مشترک با کشورمان می باشد و به دلایل مختلف، ایرانی ها این کشور را برای مقاصد تجاری و مهاجرتی خود انتخاب می کنند. چالشی که در اینجا ممکن است با آن مواجه شوید این است که اسم فروشگاه اینترنتی شما متناسب با کسبوکار، محصولات و خدمات شما باشد و در عین حال منحصربفرد باشد و تداعی کننده نام رقیب شما در ذهن مخاطب نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید