ریز مراحل ثبت برند و لوگو در سال ۱۳۹۹

اگر شما نامی بسیار بامعنی، باسابقه و ریشهدار داشته باشید که همه کلیدهای دیگر انتخاب نام برند قدرتمند را داشته باشید اما از این نام صدای خوبی بیرون نیاید، کل پروژه شما با شکست مواجه میشود! در این اسامی درست شبیه همان کلمات کودکانه بابا و ماما، واژههای نام برند تکرار میشوند. البته بسیاری از کسب و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی میکنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند. نکته جالبتر در برندهای موفق ایرانی که باعث تعجب من شد آن است که ۲۱% آنها با صدای «آن» به پایان میرسند که بعد از «آ» قدرتمندترین و پرکاربردترین صدای انتهایی در بین این برندها بود. همچنین بررسی اسم برندهای فعال و معروف در ایران نشان داده است که صدای «ز» در انتهای کلمات هم قدرت بسیاری دارد. پس در ادامه این مقاله ویژگیها و کلیدهایی که در نامهای زرنگ وجود دارد را به شما میآموزم تا با استفاده از این کلیدها بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان انتخاب کنید. Content has been generated by GSA Content Generator Demoversion!

انتخاب نام برند

پیش از انجام ثبت برند ، می بایست اظهارنامه ثبت نام و علامت تجاری به اداره ثبت علائم تجاری تحویل داده شود که این کار در سریع ترین زمان توسط کارشناسان ثبت شرکت کریم خان صورت می پذیرد.سپس کارشناسان اداره ثبت علامت تجاری اقدام به بررسی نام و برند نموده و پس از سپری شدن مدتی اقدام به رد یا تایید برند می کنند.در صورتی که برند و نام تجاری مورد تایید قرار گرفت کارشناسان ثبت شرکت کریم خان اقدام به تکمیل مدارک نموده و چنانچه نام تجاری و برند مورد تایید اداره ثبت برند قرار نگرفت با توجه به نظراتی که کارشناسان ارائه داده اند میبایست نقص موجود در برند را رفع نمایند.پس از گذراندن مراحل فوق به منظور ثبت برند باید یک آگهی تقاضا ترتیب دهند.در این مرحله در صورتی که شخصی اعم از حقیقی و حقوقی شکایتی مبنی بر تکراری بودن نام یا علامت و یا کپی برداری و سوءاستفاده از نام نداشته باشد پس از گذشت زمان قانونی ثبت برند صورت می پذیرد.برای ثبت برند در ایران ، پس از استعلام های اولیه توسط مشاوران ثبت کریم خان ، می بایست اظهارنامه شما در سامانه اداره مالکیت صنعتی ثبت شود ، پس از گذشت ۴۵ الی ۹۰ روز پس از ثبت اظهارنامه کارشناسان اداره نظر نهایی را در مورد علامت مورد نظر اعلام نموده و در صورت مورد تایید قرار گرفتن نام ، آگهی تقاضا جهت ثبت علامت در ایران صادر می شود.از زمان چاپ آگهی تقاضا در روزنامه رسمی کشور ، به مدت ۳۰ روز مهلت به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می شود تا در صورت داشتن اعتراض به ثبت این برند ، اعتراض خود را با ذکر مستندات به اداره مالکیت صنعتی ارائه کنند.درصورت گذشت ۳۰ روز از زمان چاپ آگهی تقاضا و عدم اعتراض نسبت به ثبت برند در ایران ، آگهی دوم (آگهی رسمی ثبت علامت) در روزنامه رسمی کشور چاپ می شود و در پایان تصدیق ۱۰ ساله برند صادر گردید و به مالک ارائه می گردد.این نکته شایان توجه است که مشاورین و کارشناسان ثبت شرکت کریم خان جهت جلوگیری از هدر رفتن زمان به صورت تخصصی برند شما را استعلام می نمایند.در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیحی اجمالی در رابطه با استعلام برند بپردازیم.

برندی که به ثبت میرسد تا چه مدت اعتبار دارد؟

ماده ۱۷۹ـ با توجه به ماده ۵۹ قانون، رسیدگی به دعاوی حقوقی و کیفری مرتبط با قانون و این آییننامه در صلاحیت شعبه یا شعب خاصی از دادگاههای عمومی تهران است که توسط رئیس قوه قضاییه تعیین و در صورت امکان در اداره کل مالکیت صنعتی مستقر میشوند. توجه داشته باشید که ۱-پروتکل مادرید ثبت علامت تجاری بین المللی را مستلزم ارائه اظهارنامه به مرجع ثبت دانسته است، پس از تحویل اظهار نامه می توانید درخواست ثبت علامت تجاری بین المللی را ثبت کنید. توجه مصرف کننده را به خود جلب کند . برندی که به ثبت میرسد تا چه مدت اعتبار دارد؟ در دنیای تجارت حرفهای اسم برند به تنهایی ۲۰ تا ۸۰ ارزش کل برند را به خود اختصاص میدهد! باید بدانید که در ایران هم نام برند به همین اندازه ارزشمند است. اما حال برای حل این تناقض چه باید میکردم؟ برخی ترفندها برای انتخاب نام برند خوشآوا وجود دارد.

من هم سعی کردهام دانش و تجربه چندین سال پژوهش و فعالیتم در عرصه برندسازی را به کار ببندم و مقالهای جامع در این باره برایتان بنویسم که اصول و کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند را به صورت فشرده برایتان بیان کند. ثبت علامت چیست و ثبت علائم تجاری به چه صورت انجام می شود ؟ همچنین جهت تغییر برند، ابطال برند، اضافه کردن کالا به برند و سایر تغییرات روی برند و علامت تجاری نیاز به تسلیم و ثبت اظهارنامه مربوطه می باشد. گفتنی است که هزینه ثبت برند لاتین با هزینه ثبت برند فارسی تفاوتی ندارد. طبیعتا کسی که کتابم را خوانده باشد و با این نامها آَشنا باشد هیچگاه آنها را برای برندش انتخاب نمیکند. جمعبندی آنچه در این کتابم توضیح دادهام این است که نامها از نظر قدرت تجاری به سه دسته زرنگ، تنبل و خنثی تقسیم میشوند. وی گفت: در این حوزه کشور ژاپن سخت ترین استانداردها را نسبت به دیگر کشورهای خریدار انجیر ارگانیک دارد. نامهای زرنگ نامهایی هستند که به دلیل ویژگیها و کلیدهایی که دارند به خودی خود قدرتی ذاتی برای تبدیل شدن به نام برند قدرتمند را دارند. رجیستر برند تجاری به تاجر و شرکت او اجازه شناخته شدن خواهد داد. This was generated with the help of GSA Content Generator DEMO!

دیدگاهتان را بنویسید