مدارک لازم ثبت برند – کیا ثبت

تمامی مکاتبات در خصوص اظهارنامه از طریق همین سامانه، بخش ثبت انواع درخواست (رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و …) امکان پذیر است. علامت تجاری قابل نقل و انتقال است و باید مطابق مقررات قانون ثبت علائم و اختراعات ایران به ثبت برسد. تقاضای تجدید ثبت علامت، باید در دو نسخه تنظیم و به امضای صاحب علامت یا قائم مقام یا نماینده قانونی او، برسد و نمونه علامت ، در روی آن الصاق شود. علامت، یعنی هر نشان قابل رؤیتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد. علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده میکنند تمایز سازد. این نظام به افرادی که صاحب مهارت و سرمایه هستند کمک مینماید تا کالا و خدمات خود را به روشی منصفانه تولیدکرده و بفروشند که در نتیجه تجارت بین المللی را نیز تسهیل مینماید. ۷٫ ممکن است برای دریافت وام نیز مفید باشند. تعداد روز افزون کشورها اجازه میدهند شکلهائی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبودهاند نیز ثبت شوند مانند رنگها ، علائم سه بعدی (شکل یا بستهبندی کالاها ) ، نشانهای قابل شنیدن (صداها) یا نشانهای قابل استشمام (بوها).

ثبت علامت تجاری

This data has been generated with the help of GSA Content Generator DEMO.

حمایت از علایم تجاری موجب جلوگیری از رقابتهای غیر منصفانه تجاری به شکل تولید کالاهای تقلبی و استفاده از علایم مشخصه تجاری برای فروش محصولات باکیفیت پایین صورت میگردد. از منظر وسیعتر، حمایت از علائم تجارتی به سبب شهرت و منافع مادی حاصله از آنها موجب تشویق صاحبان این حقوق به انجام اقدامات مبتکرانه و شجاعانه درسطح جهان میگردد، بعلاوه ممانعت از رقابتهای غیرقانونی و ناعادلانه از قبیل جعل علامت تجاری مشابه برای محصول و یا خدمت نامرغوب و متفاوت را دربردارد. نکته : با استفاده از ثبت علامت تجاری، مشتریان و حتی شرکت ها، قادر خواهند بود که محصولات بنگاه های اقتصادی مختلف و خودشان را از یکدیگر متمایز نمایند. با اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استفاده از علائم تجاری یا همان علامت تجاری به منظور متمایز کردن محصولات شان از دیگر محصولات رقبا پی بردهاند ، هنوز اکثریت آنها اهمیت حمایت از ثبت علائم تجاری را درک نکردهاند. یک علامت تجاری، علامت مشخصه ای است که کالاها و یا خدمات مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی را متمایز مینماید. کسب اطلاعات بیشتر در تمامی زمینه های حقوقی را از موسسه حقوقی رهام ثبت با افراد باتجربه در این کار، بخواهید. مشخصات مالک برند در شیراز را وارد نمایید.

This content was generated with the help of GSA Content Generator DEMO!

شما می توانید بدون مراجعه ی حضوری به اداره ی ثبت علائم تجاری، علامت خود را ثبت نمایید. اگر شخص هستید، شخص حقیقی و اگر شرکت هستید شخص حقوقی را انتخاب نمایید. این در حالی است که اشخاص حقوقی باید حتما به طور قانونی برای ورود به کسب و کار تجاری اقدام کنند. یکی از موضوعات مهمی که باید بدانید این است که افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ثبت برند رسمی خود لازم است تا مدارک مختلفی را ارائه دهند. یکی از مهمترین مراحل ثبت برند و لوگوی شخصی عبارت است از تهیه مدارک. به یاد داشته باشید که بایستی اصل یا کپی برابر اصل شده تمامی مدارکی را که به هنگام ثبت آنلاین اظهارنامه آپلود کرده اید به همراه داشته باشید. و در صورتی که ثبت نام و علامت تجاری را قابل ثبت بداند ، اجازه ی انتشار آگهی مربوط به آن را صادر می کند. اطلاعات اولیه مورد نیاز برای جستوجو در این سایت شامل این موارد میشود: نام برند، میزان تطابق آن با عبارتهای مشابه، طبقهبندی کالا و خدمات، طبقهبندی تصویر، شماره ثبت، شماره اظهارنامه و وضعیت آن. در صورتی که علامت تجاری ثبت نشود ، شرکت های رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازهای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایهگذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود.

ثبت برند تجاری

علامت جمعی می تواند یک موسسه باشد که اعضای آن از آن علامت استفاده می کنند . علامت جمعی یا اشتراکی یعنی هر نشان قابل رویت و تصویری که تحت عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و معرف کالاها و خدمات اعضای اتحادیه، کانون، صنف، گروه یا انجمن خاصی باشد و حاکی از خصوصیات مشترک مانند کیفیت و ماهیت کالاها یا خدمات اعضای این گروها باشد. بخشی از کالاها و یا خدمات قابل ثبت نباشد که در این صورت ابلاغیه ی رد بخشی از موارد خواسته شده در اظهارنامه صادر می شود. سیستم حمایتی از علائم تجاری این فرصت را برای کسانی که دارای مهارت و تجربه کافی هستند فراهم مینماید تا در منصفانه ترین شرایط ممکن به تولید و بازاریابی کالاها و خدمات خود پرداخته و بدین ترتیب امکان تجارت بین المللی برایشان تسهیل گردد و همچنین درمصرف کننده ایجاد اعتماد جهت تعیین حقوق ناشی از انتخاب وی مینماید. اظهارنامه را از لحاظ انطباق با شرایط و مقررات مندرج در این قانون بررسی می کند. پس از این که کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری برند شما را تایید می کنند شما باید برای تشکیل پرونده فیزیکی اقدام کنید. چرا طبقات بر هزینه ثبت برند تاثیر گذارند؟

دیدگاهتان را بنویسید