چرا باید برند خود را ثبت کرد ؟

مهربُرزین : دارنده برترین مهر. اظهارنامه مذکور به منظور بررسی قابلیت ثبت به کارشناسان و مدیر اداره علایم تجاری ارجاع داده می شود و نهایتا با تایید مسیولین مربوطه، آگهی در دو نوبت در روزنامه رسمی چاپ و پس از پرداخت هزینه ها، گواهی ثبت برند و علامت چاپ می گردد.مدت اعتبار علامت تجاری ۱۰ سال از تاریخ تقدیم اظهارنامه است و در خاتمه این مهلت، مهلتی ۶ ماهه برای تمدید علامت به صاحب علامت اعطا می شود که دارنده علامت می بایستی حداکثر دراین مدت اقدام به تمدید علامت نماید . اولین چیزی که بعد از شنیدن نام یک برند به ذهن شما می رسد لوگو و وب سایت آن است. برند و برندینگ پایه اصلی هر تجارت و کسب و کاری است و در صورت تداوم در یک تجارت داشتن یک نشان و علامت منحصر به فرد بسیار حائز اهمیت است .تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در کسب و کار خود به دنبال نام و نشانی هستندو تمایل دارند در مسیری که قدم می گذارند شناخته شده و پس از آن از این شناخت و اعتبار بتوانند به نحو احسنت استفاده کرده و کسی نتواند از اعتبار آنها سوء استفاده نماید .

مدارک ثبت برند

Post was generated with GSA Content Generator Demoversion.

انتخاب اسم برند

هر تولید کننده یا صاحب کسب و کاری باید برای محصولات خود یک نام تجاری انتخاب کند تا کالاهای او توسط مشتریان شناخته و خریداری شوند. برای تکمیل مدارک خود لازم است تمامی اسناد مربوط به حوزه کاری خود را به سامانه ارائه دهید. اینکه خودتان پیگیر امور ثبت برند شوید امکانپذیر است ولی در صورتی که در هر مرحله نتوانید مدارک و مستندات لازم را ارائه نماییدو یا به موقع دست به کار نشوید و یا در هر مرحله علامت شما رد شود در واقع این شما هستید که ضرر خواهید کرد. هرچند اهمیت استفاده از برند برای تمایز محصولات و خدمات برای بسیاری محرز گردیده است ولی در این میان هستند افرادی که لزوم ثبت این علائم را درک نکرده اند و یا برای ثبت علامت تجاری و برندخود هنوز اقدامی ننموده اند . با همه این توضیحات باید گفت که برند و فرآیند برندینگ، فقط محدود به طراحی لوگو و فونت نیست.

Article was generated with GSA Content Generator Demoversion!

آیا می توان نام مغازه را به عنوان علامت تجاری ثبت کرد ؟

که همه وهمه نیازمند کارشناسی حساس و شناخت کافی است . لازم به ذکر است که برخی افراد در مراجعه به منابع مربوط به طبقه بندی کالاها و خدمات نمی توانند صنف مورد نظر خود را بیابند؛ به یاد داشته باشید که هر یک از مواردی که در طبقه خاصی قرار می گیرند خود دارای زیر شاخه هایی هستند که ممکن است فعالیت مورد نظر شما در زیر مجموعه وجود داشته باشد. مانند علائم اشتراکی که به برخی اتحادیه ها و اعضاء آن تعلق دارند و به منظور معرفی خود ، جامعه خود و یک سطح کیفی و یا حتی برخی ملزومات وابسته کاربرد دارند که از آن جمله می توان اتحادیه مهندسان ، معماران ، حسابداران و … و لیکن ثبت برند یا علامت تجاری می تواند راه رسیدن به برخی اهداف و برنامه های سازمان از طریق تبلیغات و بازاریابی صورت گرفته از راه آن می باشد. حتی گاها این سنگ اندازی ها موجب منصرف شدن کارآفرینان از هدف خود شده و راه دیگری را انتخاب می نمودند. آیا می توان نام مغازه را به عنوان علامت تجاری ثبت کرد ؟ اجاز استفاده از آن برای دیگران تا زمانی که از شما مجوزی دریافت نکنند داده نمی شود و شما برای صدور مجوز برای سایرین می توانید نرخی تعیین و کسب درآمد نمایید. This data has been generated by GSA Content Generator Demoversion.

در این مورد در صورتیکه نمونه ای قبلا وجود نداشته باشد و جواز کسب به نام خودتان داشته باشید می توانید نام را انحصاری نمایید. آیا می توان علامت ثبت شده ای را خرید و آن را به نام خود تغییر دهیم ؟ ۳٫ معروفیت: تا جایی که می توانید باید برند و کار خود را معروف کنید.یکی از روش های کارآمد در کسب شهرت ، این است که در کار خود «اولین» باشید.به عبارت دیگر اولین کسی باشید که این محصول را ارائه می کند ، و یا اولین کسی باشید که این محصول را به این شکل خاص معرفی می کند. ممکن است دارائی ازرشمند کسب و کار باشند شرکتها را تشویق میکنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایهگذاری کنند. پس بهتر است قبل از انجام این کار کلیه مدارک و فرم ها را اسکن کنید تا در هنگام درخواست این فرم ها در سامانه ثبت علامت و لوگو بتوانید به سادگی آن را اسکن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید