چه اسمی برای برند مناسب است؟

چون که نام های انلاین محدودیت بیشتری دارند بهتر است ابتدا در دامنه ها به دنبال اسم باشید و با انتخاب از میان آن ها، فروشگاه فیزیکی خود را نیز نامگذاری کنید. بهترین راه برای یافتن نمونههای نامگذاری برند، استعلام نام برند است. اما راه دیگری هم وجود دارد. این نکته نه تنها سود فرد یا کمپانی تولیدکننده را کاهش خواهد داد و مشتریان وی را منحرف خواهد کرد بلکه احتمال دارد باعث سوء شهرت صاحبان علامت تجاری گردد بخصوص در صورتیکه کالا رقیب کیفیت پایینی داشته باشد . آن طور که من تحقیق کردم، یک پروژه ساخت نام تجاری شرکتی در کشور همسایه ما ترکیه قیمتی حدود ۵۵۰۰۰ دلار دارد که رقمی معادل ۲۰۰ میلیون تومان میشود. شاید عدهای به شما بگویند پیدا کردن چنین اسمی غیرممکن است (البته اگر چند میلیون تومان به آنها بدهید، کاملاً ممکن میشود!)؛ اما تجربه ما نشان میدهد که این کار کاملاً امکانپذیر است فقط به مقداری صبر و حوصله و تفکر عمیق احتیاج دارد. This post was generated by GSA Content Generator Demoversion!

بدین صورت می توان آن محل را محل آرامش دانست.

وقتی که می خواهید اسمی را روی فروشگاه خود قرار دهید، از عنوانی استفاده کنید که بتوانید با بیان آن تصویر ذهنی خوبی در مخاطب ایجاد کنید! پس سعی کنید هر وقت که می خواهید اسمی برای محل فروش خود انتخاب کنید، موجی از افکار مثبت در افراد، پدید اورد. آدم ها به چیزهای مثبت کشیده می شوند. به دلیل اهمیت برند، لازم است علامت تجاری خود را با رویکردی چندین ساله انتخاب نماییم. حداقل شش نمونه از علامت با رعایت ماده ۱۰۸ این آییننامه. در غیر این صورت شما در بسیاری از بازارهای محلی و کشوری دچار مشکل خواهید شد. بدین صورت می توان آن محل را محل آرامش دانست. اقدام بعدی پس از ثبت شرکت ثبت برند می باشد برای ثبت برند باید مدارکی را ارائه نمایید همین امر سبب شده است تا ثبت آراکس در این مقاله برآید و مطالبی را درباره مدارک ثبت برند به متقاضیان محترم ارائه نماید مقاله را بخوانید و در صورت مواجه شدن با هر سوال یا مسئله ای با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید.

ثبت علائم تجاری

حتی اگر از فروشنده در باره اسم سوال کنیم چیزهای عجیبی جواب می دهد. تشکیل شده و یک کالا یا خدمات را از نمونه های مشابه خود متمایز می سازد. بهطور مثال حروف “ILGWU” روی هر پیراهنی باشد نشان میدهد که این پیراهن از تولیدات اعضای یک اتحادیه بینالمللی تولیدکننده لباس است. اگر بازار هدف شما یک بازار بزرگ بینالمللی بوده و قرار بر این باشد که شما برای کارفرما اسم های تجاری شیک انتخاب نمایید، انجام این پروژه بسیار سنگین و زمان گیر خواهد بود. دقت کنید که هنگام انتخاب اسم فروشگاه، از اسامی فروشگاه های پر فروش، یا ترکیبی از اسم خود با سایر فروشگاه ها استفاده نکنید. اسم باید کوتاه و پر معنی باشد و دارای جلوه ای مثبت و گرم باشد. اسم کوتاه مخصوصا برای وقتی که می خواهید متناسب با آن اسم دامنه نیز انتخاب کنید شما را موفق تر می کند چرا که دامنه های کوتاه، سرچ کردنی تر، بیاد ماندنی تر و حرفه ای تر هستند. در انتخاب نام تجاری باید دقت بسیاری به خرج دهیم زیرا نام تجاری می تواند برای شما بسیار کار آمد و موثر باشد و واقعا تجارت شما به تمام معنا تحقق بخشد و یک تجارت جهانی برای شما به ارمغان اورد.

انتخاب نام برند

بنابراین به جای آنکه در ابتدا به دنبال نامی «عالی و بدون نقص» برای برندتان باشید و تنها کافی است یک نام «خوب» برای آن انتخاب کنید. اگر بدون بررسی های لازم نام شرکت را انتخاب کنید و بعد متوجه شوید که مربوط به شرکت دیگری است شاید مجبور باشید برای خرید نام هزینه سنگینی بپردازید یا نام شرکت را تغییر دهید بنابراین از همان ابتدای کار به موضوع ثبت نام توجه داشته باشید و شرایط دریافت مجوز های لازم را پیگیری کنید. در سایت های مربوطه فرم هایی برای شما قرار داده شده است که شما به راحتی می توانید اطلاعات مربوط به خود را در خصوص ثبت لوگو در فرم های طراحی شده در سایت وارد کنید. نام تجاری می تواند همه گیر شود و روی همه ی دهان ها بچرخد و البته در مقابل نیز می تواند بی فایده باشد و برای مشتریان نام نا اشنا و غیر قابل اعتماد به شمار آید. لذا با این مقدمه هدف از طرح این پژوهش آشکار می گردد؛ این مباحث در دو بخش کلی ارئه می شوند، در قسمت نخست از ثبت علامت تجاری و روند آن بحث می شود و در بخش دوم، آثار حقوقی ناشی از ثبت علامت مورد توجه قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید