ثبت شرکت در ایران

سامانه هوشمند ثبت شرکت آسان‌ثبت با فراهم کردن امکان پرداخت یکپارچه تمامی این هزینه‌ها گامی مهم در مسیر آسان کردن ثبت شرکت در ایران برداشته است. رسید تمام مبالغ پرداختی نیز به طور مجزا و دقیق در اختیار متقاضیان تاسیس شرکت قرار می‌گیرد. تشکیل جلسه، انتخاب هیئت‌مدیره و مدیرعامل، تصویب اساس‌نامه و شرکت‌نامه، تنظیم صورت‌جلسات و تأدیه سرمایه مهم‌ترین مسائل در ثبت شرکت‌ها هستند. مدارک ثبت شرکت باید دربردارندۀ مشخصات شرکت، شرکا و مدیران باشند و سرمایه شرکت را با تفکیک نقدی یا غیرنقدی بودن آنها روشن کنند. این مرحله از ثبت شرکت نیازمند تخصص و تجربه است و کارشناسان حقوقی بهترین راهنمایان برای طی کردن این مسیر هستند.

  • نام انتخابی باید ریشه فارسی داشته باشد و از کلمات لاتین در آن استفاده نگردد .
  • گفتنی است که در شرکت‌های تعاونی ممکن است اعضا سرمایه‌های یکسانی نداشته باشند، اما در تصمیم‌گیری‌ها هر یک از آنها یک رای با ارزش برابر دارند.
  • به اداره ی ثبت شرکت ها مراجعه کنید و هزینه ی چاپ آگهی تغییرات شرکت در روزنامه را پرداخت کنید.
  • از آنجایی که تمام شرکت ها جهت حضور در مناقصات نیاز به رتبه دارند، هلدینگ بین المللی ملاصدرا آن ها را در این مسیر هدایت می‌نماید.

به طور مثال برای راه اندازی شرکتهایی با مسئولیت محدود باید حداقل ۲ نفر عضو داشته باشید و حداقل سرمایه ۱۰۰ هزار تومانی اعلام کنید. اما برای کمپانی های سهامی خاص باید حداقل ۵ نفر عضو داشته باشید با شرایط خاص خودش که در صفحه تخصصی این نوع شرکت به تفصیل توضیح داده ایم. همانطور که از اسم شرکت با مسئولیت محدود مشخص است هرکدام از شرکاء فقط به اندازه سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت میباشند. [newline]در اسم شرکت میبایست کلمات با مسئولیت محدود قید شود در ضمن اسم شرکت نباید تضمین اسم هیچ یک از شرکا باشد والا شریکی که نام او در اسم شرکت ذکر شده باشد و در برابر اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را در شرکت تضامنی خواهد داشت. مسئولیت جزایی مدیر شرکت با مسئولیت محدود را ماده one hundred fifteen قانون تجارت معین کرده است و حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال میباشد. در رابطه با نام شرکت نام هایی که نیاز به مجوز دارند میباست ابتدا مجوز آنها اخذ گردد و بعد از آن اقدام به ثبت شرکت نمود . نام هایی که تایید و ثبت آگهی می شوند مهلت آنها نامحدود است ولی اگر آگهی نشوند فقط ۳ ماه تاریخ اعتبار دارند .

مراحل سایت اداره ثبت شرکت ها گام اول

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند. متن صورتجلسه نخست هیئت مدیره که تعیین مدیر عامل در آن صورت پذیرفته است ،مشخصات و حوزه ی اختیارات مدیر می بایست بعداز انجام این روند و تاسیس شرکت در روزنامه ی اصلی آگهی گردد . دو برگ اظهار نامه ثبت شرکت سهامی خاص و تکمیل آن و امضاءذیل اظهارنامه توسط کلیه سهامداران .

این قسمت از سامانه ثبت شرکت لیست «اشخاص» نام دارد و باید با نوشتن اسامی و شماره ملی شریکان شرکت پر شود. اگر تعداد شرکا بیش از ۱۵۰ نفر باشد، باید لیستی را که در این قسمت از سایت قرار داده شده است ، دانلود و تکمیل کنید و به همراه مدارک مورد نیاز به واحد ثبتی مربوطه پست کنید. برای ادامه دادن مرحله‌ی ثبت‌نام و رفتن به مرحله‌ی بعد باید اسم حداقل یکی از شرکا وارد شود. همچنین با ثبت شرکت این امکان وجود دارد تا در مزایده ها و مناقصات شرکتی شرکت کرده و سود بسیار مناسبی را از این طریق ایجاد کنیم و می توان از طریق ایجاد قرارداد های کلان با سرمایه گذاران بزرگ سود مالی مناسبی به دست بیاوریم. در حالت کلی باید بگوییم که ثبت شرکت باید کلیه برنامه های شرکت جنبه رسمی و قانونی پیدا کرده و تمامی قراردادها و اسناد موجود در شرکت نیز رسمیت پیدا کنند. شرکت با مسئولیت محدود ، عبارت است از شرکتی که بین حداقل دو یا چند نفر برای انجام امور تجارتی تشکیل شده باشد و هریک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ، فقط تا میزان سرمایه ( آورده منقول یا غیر منقول ) خود در شرکت مسئول سود و زیان و تعهدات شرکت خواهند بود .

مرحله‌ی سوم: انتخاب نام مناسب برای شرکت

و شرکت توزیعی هم به طبع شرکتی است که کالاهای آماده شده را در خدمت مردم مصرف کننده می گذارد و از توزیع محصولات تجاری مطمئن می شود. شرکت ثبت فوری علاوه بر ارائه مشاوره برای افراد خوش ذوقی که خود علاقمند به انجام مراحل ثبت کردن شرکتشان هستند، خدماتی برای ثبت کردن برند و شرکت نیز ارائه می دهد. به این صورت که با سپردن نام شرکت، اعضا و حوزه فعالیت، شرکت را برای شما ثبت کرده و مدارک قانونی را به شما تحویل خواهد داد. راه اندازی قانونی یک شرکت اولین نیاز برای رسمیت دادن به کسب و کار شما می باشد.

درنظر داشته باشید در ثبت شرکت دانش بنیان شرکتهای دولتی- موسسات و نهادهای عمومی وغیردولتی و نیز شرکتها و موسساتی که بیش از ۵۰ % مالکیت آنها برای بخش دولتی می باشد نمی توانند در شرکتهای دانش بنیان قرارداد و از مزایا وحمایت های قانون دانش بنیان استفاده کنند . محاسبه مالیات شرکت­ها، روند ثابتی ندارد و به فاکتورهای متعددی وابسته است. اما معمولاً چنانچه شرکت دفاتر قانونی خود را تکمیل و ارائه دهد؛ مالیاتی که باید پرداخت کند پس از کسر هزینه درآمد زایی، برابر با ۲۵ درصد از مبلغ باقیمانده است. بعد از تایید پرونده، شما باید به محل اداره ثبت مراجعه و با امضا نهایی آگهی تاسیس شرکت را تحویل بگیرید.

anonymous