شرکت چیست و برای ثبت شرکت باید از کجا شروع کرد؟

بعد از تائید اوراق و تحویل اوراق به متقاضی, می بایست نسبت به پرداخت های قانونی و اخذ پلمپ دفاتر اقدام شود. در نهایت با ثبت نام طرح جامع مالیاتی و اخذ کد اقتصادی, شرکت می تواند فعالیت خود را شروع کند. ثبت شرکت و راهنمای نحوه ثبت شرکتها در ایران به همراه توضیح کامل مراحل و شرایط تاسیس شرکت و تشریح کامل مدارک و هزینه های ثبتی انواع شرکت ها در ایران توسط مشاور. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید معیار های زیادی در تعیین هزینه ثبت شرکت دخیل است مثلا اگر موضوع شرکت کم باشد، هزینه روزنامه رسمی یک قیمت است، اگر موضوعات شرکت زیاد باشد ، هزینه روزنامه رسمی گران تر خواهد شد.

حال نوبت به این خواهد رسید که کپی برابر اصل شده ای از اساسنامه را در سامانه اداره ثبت شرکت ها بارگذاری کنید . ثبت شرکت را در کسب و کار ها باید اینگونه تعریف کرد که یکی از شرایط های لازم برای شروع یک تجارت ، راه اندازی کسب کار و یا سرمایه گذاری می باشد. تمامی صاحبان کسب و کار ها باید پیش از هر اقدامی در درجه اول اقدام به ثبت کردن شرکت خود کنند .

  • توجه کنید که روزنامه کثیرالانتشار با روزنامه رسمی دو مقوله متفاوت هستند.
  • اعضای تعاونی نیز مکلفند مبلغ پرداخت نشده‌ی سهم خود را ظرف مدت مقرر در اساس نامه تأدیه نمایند.
  • اگر شرکت مختلط از یک یا چند شریک ضامن و مسئولیت محدود تشکیل شده باشد ، مختلط غیر سهامی است و اگر ترکیبی از یک یا چند شریک ضامن و سهامی خاص باشد ، مختلط سهامی است .
  • باید در نظر داشته باشید همانند شرکت با مسئولیت محدود، در موسسه غیر تجاری نیز سرمایه ثبتی موسسه کاملاً اظهاری خواهد بود و نیازی به واریز مبلغی از سرمایه موسسه به حساب بانکی وجود ندارد و همچنین مدت مدیریت اعضاء هیئت مدیره نیز اختیاری بوده و می تواند بصورت نامحدود باشد.

در این نوع شرکت نیز سهام داران شرکت به میزان مبلغ اسمی سهامشان نسبت به شرکت و تعهدات آن مسئول هستند. با توجه به این موضوع که در قانون تجارت تعریف دقیقی از شرکت های تجاری ارائه نداده است می توان شرکت تجاری را از اجتماع اشخاص حقیقی و حقوقی که برای کسب سود به فعالیت خاص می پردازند اطلاق کرد. در شرکت ها تجاری نقسیم سود به نسبتی که در اساسنامه تعیین و تکلیف شده است صورت می پذیرد و از زمانی که در سامانه سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت رسد دارای شخصیت حقوقی می گردد.

مهمترین مزایا و ضرورت های ثبت شرکت

بله شما می توانید با شرکت ثبت در ترکیه نسبت به انجام واردات و صادران به ایران اقدام کنید. ممنون که این سوال بنده رو پاسخ بدهید که ان شاءالله در آینده ی نزدیک از تیم شما جهت ثبت شرکت کمک بگیریم. علت این امر هم تحریم های آمریکا و اعلام ممنوعیت افتتاح حساب به بانک های ترکیه برای شرکت های ایرانی می باشد. پس از بررسی فاکتورها سود خالص شرکت مشخص می شود و ۱۸ درصد بر درآمد باید مالیات پرداخت شود. ۲- دریافت اجازه کار که پس از ۵ سال منجر به شهروندی ترکیه و دریافت پاسپورت می شود.

چنان چه چند شریک بخواهند برای فعالیت غیر تجاری خود مانند فعالیت های خدماتی و مشاوره ای اقدام به ثبت شرکت نمایند باید با عنوان موسسه غیر تجاری ثبت کنند. در پایان لازم به ذکر می باشد مراحل ثبت این شرکت‌ها، همان روندی است که در ابتدای این نوشتار به آن ها اشاره شد. پرداخت و تصفیه بدهی ها یک امر لازم و ضروری می باشد.بنابراین اعضای هیئت مدیره یک فرد متخصص در این زمینه را به عنوان مدیر تصفیه انتخاب می نمایند. در شرکت تعاونی حداقل اعضا ۷ نفر می باشد.کلیه اعضا براساس میزان سهام خود در شرکت در برابر بدهی های شرکت سهیم می باشند.

مراحل گام به گام ثبت شرکت

یعنی شما باید تمام قسمت های بیان شده در بالا را انجام دهید اما در جزییات قوانین تفاوت هایی وجود دارد که تاجران و سهامدارهای کمپانی باید رعایت کنند. به طور مثال در صورتی می توانید به ثبت کردن این نوع شرکت اقدام کنید که در کمترین حد، حداقل سه نفر در سهام این شرکت سهم داشته باشند و مسئولیتی را موازی با آن پذیرفته باشند. شرکت با مسئولیت محدود یکی از پر متقاضی ترین و مهم ترین و متداول ترین انواع شرکت ها می باشد که این روزها به ثبت می رسد.شرکت با مسئولیت محدود به شرکتی میگویند که جهت انجام امور و فعالیت های تجاری بین ۲ یا چند نفر تشکیل شود. ثبت شرکت مهم ترین اصل جهت شروع یک تجارت و سرمایه گذاری است که صاحبان کسب و کار باید قبل از هر اقدامی نسبت به ثبت شرکت اقدام کنند.

شرکت های مدنی

هزینه ثبت شرکت ثابت نیست، زیرا عمدۀ مبالغ پرداختی به حساب اداره‌های دولتی واریز می‌شود. چاپ آگهی در روزنامه رسمی و درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نیز جزو مخارج این کار هستند. به این فهرست باید پست مدارک، واریزی‌های اداره ثبت، حق‌الوکاله و پلمب دفاتر را نیز اضافه کرد. همچنین تاسیس شرکت‌های سهامی مستلزم تهیه دفتر سهام و برگه‌های سهام سهامداران است. بنابراین کارمزد تنظیم مستندات، تعیین نام و پیگیری و مشاوره مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود. به شما اطمینان می‌دهیم که ارزان‌ترین هزینه ثبت شرکت در ایران در سامانه آسان‌ثبت انجام می‌گیرد و کمترین کارمزدها و تعرفه‌ها برای شما محاسبه می‌شود.

یکی دیگر از دغدغه ­های متقاضیان ثبت شرکت امانتداری در حفظ اطلاعات می­باشد. در صورتیکه بخواهید از منظر جلب اعتماد، از مجموعه ثبت‌یار دیدن کنید و جلسه حضوری داشته باشید، هماهنگی‌های لازم باید انجام شود. کلیه خدمات ثبت‌یار به صورت غیرحضوری قابل انجام است و نیازی به حضور شما نخواهد بود. ثبت از طریق اداره ثبت شرکت‌ها معمولا طی ۲ هفته کاری قابل انجام است.

other